KAEDAH BERNIAGA IRFAN KHAIRI
"Pelajari                      bukan 8, bukan 15, bukan 20,
TETAPI 101 Cara Promosi Perniagaan
Internet Anda!"
TETAPI 101 Cara Promosi Perniagaan
Internet Anda!"

94% perniagaan Internet gagal dalam tahun pertama. Sebab utamanya adalah kurangnya promosi. JANGAN jadikan perniagaan Internet anda sebahagian dari statistik ini!
| 
FAKTA:                             94% Perniagaan Internet gagal dalam tahun pertama 
FAKTA:                             Sebab utama kegagalan perniagaan Internet adalah kurangnya PROMOSI 
FAKTA:                             Usahawan Internet sering didedahkan kepada hanya beberapa cara promosi sahaja seperti Enjin pencari, Direktori, Iklan banner, Email, Blog, Forum, Affiliate dan Pay-Per-Click. 
FAKTA:                             Jutawan-jutawan Internet dunia mengetahui lebih banyak lagi cara PROMOSI yang tidak diceritakan dalam ebook-ebook perniagaan Internet biasa! 
FAKTA:                             Teruskan bacaan anda untuk mempelajari 101 Cara Promosi perniagaan Internet anda! | 
Lebih
                      banyak anda mencuba dalam perniagaan, lebih hampir
 anda kepada                      kejayaan. Ini adalah kerana dalam 
perniagaan dan kejayaan,                      segalanya adalah mengikut 
kebarangkalian (probability).
Sekiranya
                      anda mencuba 10 teknik promosi yang berlainan, 
kebarangkalian                      salah satu daripada 10 teknik 
tersebut mungkin menghasilkan                      pelanggan yang ramai 
adalah tinggi. Tetapi, sekiranya                      anda hanya 
mencuba 3 teknik promosi, kebarangkalian menjumpa                      
teknik promosi yang berjaya adalah rendah.
Bayangkan
                      sekiranya anda mengetahui 101 teknik promosi. 
Kebarangkalian                      anda jumpa dengan teknik promosi 
yang ideal dan menghasilkan                      pelanggan paling ramai 
adalah amat tinggi!
Perbanyakkan
                      cara promosi anda supaya kebarangkalian untuk anda
 jumpa teknik                      promosi yang terbaik untuk perniagaan
 anda adalah tinggi.                      Jangan mengharapkan 2-3 
teknik promosi sahaja oleh kerana                      kebarangkalian 
untuk anda jumpa teknik promosi yang terbaik                      adalah
 rendah.
|  Pemain
                            baseball yang menghasilkan home-run (pukulan
 bola melebihi                            sempadan arena stadium!) 
paling banyak sekali didunia                            adalah pemain 
yang paling banyak sekali terpaksa strike-out                           
 (pemain dikeluarkan oleh kerana pukulan tidak mengena                  
          bola). Bila ditanya mengapa ini terjadi, beliau menjawab… “kebarangkalian saya mendapat home-run adalah tinggi oleh kerana percubaan saya adalah tinggi. Lebih banyak kali saya strike-out, maka saya tahu, lebih hampir saya mendapat satu home-run!" | 
Soalan                      yang saya sering terima daripada mereka yang baru memulakan                      perniagaan adalah:
"Apakah                      cara terbaik untuk mempromosikan perniagaan Internet?"
Jawapan                      yang saya berikan sering menghampakan yang bertanya.
Sebenarnya,                      tiada satu tempat pun yang terbaik untuk promosi semua jenis                      perniagaan. Ia
 bergantung kepada produk anda, harga, pelanggan                      
anda dan juga wang yang anda sanggup laburkan dalam promosi.
Sebagai
                      contoh, medium promosi terbaik menjual suplemen 
kesihatan                      adalah berbeza dengan medium promosi 
terbaik menjual buku.                      Medium promosi terbaik 
peralatan komputer adalah berbeza dengan                      medium 
promosi terbaik barang perhiasan.
Oleh
                      kerana ramai usahawan Internet yang tidak faham 
konsep ini,                      maka timbulnya keadaan "Mengapa 
perniagaan saya tidak                      maju walaupun saya telah 
menggunakan strategi promosi mereka                      yang berjaya?"
Tahukah
                      anda apakah cara paling efektif untuk anda 
mempromosikan produk                      anda untuk mencapai pelanggan 
yang mempunyai kebolehan kewangan                      membeli dari 
anda?
Cuba
                      pelbagai media untuk memastikan jawapan anda. 
Terus cuba dan                      cuba setiap medium promosi dan 
rekodkan jualan anda sehingga                      anda jumpa medium 
promosi yang memberi pulangan terbaik untuk                      anda.
Dalam                      mempromosikan perniagaan anda menggunakan beberapa media promosi,                      tahukah anda bahawa 1 + 1 tidak menjadi 2?
Maksud
                      ini adalah, sekiranya anda promosi perniagaan anda
 menggunakan                      kad bisnes sahaja, mungkin anda 
mendapat 5 pelanggan. Kemudian,                      anda menggunakan 
brochure sahaja untuk mempromosi perniagaan                      anda, 
mungkin anda mendapat 5 pelanggan lagi.

Namun
                      sekiranya anda gabungkan promosi kad bisnes (dan 
mendapat                      5 pelanggan) dan brochure (mendapat 5 
pelanggan), sebenarnya                      anda tidak akan dapat 10 
pelanggan, tetapi lebih dari itu-                      mungkin 15, 
mungkin 20, mungkin 30… mungkin lebih!

Dalam
                      promosi, 1 + 1 cara promosi tidak menjadi 2. 
Fikirkan apa                      yang anda akan perolehi dengan 
mengetahui 101 cara promosi!
ANTARANYA IALAH : 
Mendapatkan                        pelanggan baru dan menambahkan pelanggan sedia ada
Kebanyakan perniagaan memberi tumpuan untuk mendapatkan                        pelanggan-pelanggan baru. Tahukah
 anda, ianya lebih mudah                        dan murah untuk membuat 
jualan kepada pelanggan-pelanggan                        sedia ada 
(pelanggan lepas)?
 Ini adalah kerana kos pengiklanan untuk mendapatkan seorang            
            pelanggan baru adalah jauh lebih mahal berbanding dengan    
                    mendapat pelanggan sedia ada.
Ia dikatakan bahawa 80% keuntungan sesuatu perniagaan                        datangnya daripada 20% pelanggan anda. Ini
 bermakna,                        pelanggan setia atau pelanggan 
berulang adalah punca keuntungan                        maksimum 
perniagaan anda.
 Untuk memaksimakan keuntungan sesuatu perniagaan, pelanggan            
            sedia ada merupakan aset yang amat penting dalam mencipta   
                     pengguna setia.    
Selamat mencuba kaedah yang ternyata berkesan ini... 
 
No comments:
Post a Comment