Wednesday 13 November 2013

KEBAIKAN CHEAWBLE MULTIVITAMIN, NATURAL C SERTA SAPUAN ALLANO LOTION.....


Salam sejahtera 

  
DISINI DIPERKONGSIKAN DARI PENGALAMAN SAHABAT2 YANG TELAH MENGGUNAKAN BARANG NUTRILITE


Dimasukkan olehTajuk Topik : Kongsikan : Kenapa Anda Memilih Vitamin Nutrilite
maizana 1 . Dihantar pada 08hb Okt 2004 11.46:44 mlm   [Edit]

Kebelakangan ini Kak Zana perhatikan ramai dikalangan ahli MDC yang telah dan mula mengamalkan pengambilan Vitamin Nutrilite. Walaupun produk ini sinonim dengan perkataan MAHAL..tetapi masih ramai yang menggunakannya. Agaknya kenapa ya?. Mesti ada keistimewaannya disebaliknya. Apa kata kita kongsikan KENAPA MEMILIH NUTRILITE...sedangkan banyak lagi produk supplement yang dikatakan lebih murah darinya.

Sebagai pembuka topik..biarlah Kak Zana sendiri yang memulakan sharing ini.

Punca Kak Zana mengambil Vitamin Nutrilite bukanlah untuk diri Kak Zana..tetapi adalah untuk baby (masa tu umurnya 1 tahun 4 bulan)..yang memang ada eczema yang teruk. Sebelum mengamalkannya.. Kak Zana telah menggunakan berbagai jenis krim (efficort, condocort..elomet dan berbagai lagi) dan ubat. Eczemanya akan hilang dan baby Kak Zana terpaksa bergantung pada krim (yang mana ada steroid..dan tak boleh apply berpanjangan)..bila tak sapu krim..ruam2 dan gatal2 seluruh badan datang balik. Kalau kos perubatan..jangan cakap..setiap 3 minggu perlu beli 1 tiub krim (range RM 25 - 38)..belum lagi kos Klinik..kalau refer pakar..setiap kali mesti habis dalam RM 120-200. Bermacam2 pakar Kak Zana cuba..tapi hasilnya..tu lah krim yang dibaginya.

Sehinggalah satu hari mak cik Kak Zana suggest beri makan Cheawble Multivitamin, Natural C serta sapuan Allano Lotion. Hasilnya (dengan izin Allah)..so fantastic...eczemanya semakin berkurangan dan hingga kini...tiada lagi. Kalau tak..tiap2 malam baby asyik menggaru jer.

Selain itu..yang Kak Zana perasan...semenjak mengamalkan pengambilan vitamin Nutrilite ni..Kak Zana tak pernah bawa anak ke Klinik atas alasan Demam atau Selsema. Kalau anak rasa2 macam nak demam..Kak zana bagi 2 tablet Chewable Multivitamin...kejap jer..hilang demamnya. So atas kepercayaan ini..Kak zana hari ni satu keluarga mengamalkan pengambilan Vitamin Nutrilite. (Apalah ada pada duit kalau kita tak sihat)

Disamping itu, Kak zana juga telah memberi mak Kak Zana (usia 67 tahun - yang kurang cerdas dan selalu sakit2 lutut serta lemah untuk berjalan) mengambil Vitamin Nutrilite (sejak 3 bulan lalu). Pada mulanya memang beliau tak nak (katanya cukuplah dengan ubat doktor)..tetapi bila Kak Zana bawa botol2 Nutrilite... agak surprise..beliau pun keluarkan botol Lecithin E, katanya..'Ini lah vitamin yang Ustaz tu bagi sebelum mak pergi Mekah..'. Katanya lagi..'bagus vitamin ni..mak sihat sepanjang masa mengerjakan haji'. So beliau sekarang ni turut mengamalkan pengambilan Nutrilite.

Baru2 ni..ada kenduri di kampung...ramai mak cik2 yang datang. Mak Kak Zana mula bercerita pasal kebaikan vitamin Nutrilite pada jiran2 kampungnya. Menurut beliau..sekarang ni tak sakit2 kaki lagi..dan dah mampu pergi ke kebun pisangnya. Dan yang menarik lagi..minggu ni mak Kak Zana suruh balik...siap suruh bawa vitamin Nutrilite lagi..katanya orang kampung nak beli dan dia nak Kak Zana buat demo sekali.

Itulah..kita tak perlu bersusah payah menerangkan kebaikan produk Nutrilite..Produk tu sendiri yang akan bercerita tentang keistemewaannya

So u all macam mana?..Kongsi2kan lah disini (secara ikhlas...bukan sekadar nak melariskan produk ehhh)

  421700

 RP: RM 70.00
  • Satu tablet yang boleh dikunyah memberi sejumlah 10 vitamin : A, B1, B2, niasin, B6, asid folik, B12, C, D, E; dan zat besi.
  • Tablet pelbagai vitamin yang berkhasiat dengan zat besi, dirumus khas untuk kanak-kanak bagi membantu mereka memenuhi keperluan tubuh yang semakin membesar.
  • Rasa oren semula jadi dimaniskan dengan fruktosa - sedap dimakan
  • 100 tablet.
  • Penggunaan yang Disyorkan : Satu tablet untuk kanak-kanak di bawah umur empat tahun. Dua tablet setiap hari untuk kanak-kanak yang lebih tua dan orang dewasa.



  861700 PV: 27.00  RP: RM 94.00
  686300  RP:RM 35.00

  • Satu tablet yang boleh dikunyah memberi 30 mg vitamin C semula jadi, yang datang daripada Pekatan Ceri Aserola NUTRILITE yang eksklusif dan anda akan menyukai perasa 'punch' buah-buahan semula jadi yang enak.
  • Kanak-kanak perlukan vitamin C untuk
    • pembentukan tulang, gusi dan gigi yang kuat.
    • sebagai antioksidan untuk melindungi tubuh daripada kesan-kesan radikal bebas.
  • Penggunaan yang Disyorkan : Kunyah 2 tablet setiap hari untuk kanak-kanak 1 hingga 4 tahun; kunyah 3 tablet setiap hari untuk kanak-kanak lebih tua.








No comments:

Post a Comment