Thursday 21 November 2013

MENCARI MAKANAN TAMBAHAN BAGI IBU MENGANDUNG SUPAYA IBU DAN ANAK SEHAT (ELAK DPD PENYAKIT KUNIG)




  110415 ~RP: RM 117.00

Terdapat 5 Kebaikan Utama ALL PLANT PROTEIN POWDER  untuk wanita mengandung

1. 
ALL PLANT PROTEIN POWDER  meningkatkan Sistem Imun Badan Si Ibu. 

ALL PLANT PROTEIN POWDER adalah minuman protein yang berkhasiat. Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain Vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah di cerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

2. ALL PLANT PROTEIN POWDER  Mengawal Berat Si Ibu dan Mengelak Serangan Diabetes

Tidak dinafikan apabila kandungan mencecah 5 bulan ke atas, selera makan si ibu akan meningkat secara mendadak. Masa ni lah kita rasa nak makan, makan dan makan. Itu adalah normal bagi ibu-ibu mengandung, tetapi kita harus mengawal pemakanan agar berat tidak naik secara mendadak dan menyebabkan kencing manis atau diabetes. 

ALL PLANT PROTEIN POWDER  adalah minuman berprotein yang rendah Indek Gliesmiknya (GI). Makanan yang rendah GI melambatkan penyerapan glukosa di usus kecil. Ini membuatkan kita berasa kenyang untuk masa lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang kecil. Sebab itulah, ramai ibu-ibu mengandung sukakan ESP kerana ia membekalkan tenaga berpanjangan. Serangan diabetes terjadi apabila si ibu memakan makanan tinggi GI (makan makanan berat seperti nasi, manisan, air manis, dll) pada kadar yang banyak dan kerap.

3. ALL PLANT PROTEIN POWDER  membantu pembentukan otot dan otak bayi. 

Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi begitu juga ototnya. Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN. Protein yang baik sangat diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel ini dan sangatlah penting si ibu mendapatkan protein yang cukup ketika mengandung. 

4. ALL PLANT PROTEIN POWDER  membantu membentuk kulit yang gebu dan cantik.

Protein perlu dalam penghasilan sel-sel kulit yang baru. Sel-sel kulit yang telah mati perlu diganti dengan sel baru. Dengan minum ALL PLANT PROTEIN POWDER, sel-sel kulit si ibu akan bertambah gebu dan lebih menarik kerana bantuan protein yang diminum. Parut juga berkurang kerana penggantian sel-sel baru ini. Si ibu akan juga merasa lebih menarik walaupun berbadan dua. Tidak lupa juga kulit bayi di dalam kandungan. Bayi yang dilahirkan berpotensi mempunyai kulit yang mulus, gebu dan cantik. 

5. ALL PLANT PROTEIN POWDER  membantu ibu-ibu morning sickness dan alah di awal kehamilan. 

Di awal kehamilan, adalah suatu yang normal bagi ibu-ibu mengalami morning sickness dan alah yang teruk sehingga muntah-muntah. Kita juga akan merasa mual terutama apabila perut kosong. ALL PLANT PROTEIN POWDER membantumembekalkan tenaga yang berpanjangan dan kenyang yang lebih lama. Tambahan pula, ia juga mudah di hadam berbanding makanan berprotein yang lain

Nak tahu lebih lanjut tentang ALL PLANT PROTEIN POWDER?? sumber: di sini

  • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. 
  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian 
  • Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus. 
  • Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program)bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna. 
  • Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadiisoflavones 
  • Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.

Khasiat ALL PLANT PROTEIN POWDER ini telah terbukti dan diakui sendiri oleh ibu-ibu yang konsisten mengambilnya sewaktu hamil. Ini antara testimoni yang dapat dikongsikan:

"Kulit baby cantek... My baby boy dah 5 bulan, tapi kulitnya masih tulus mulus mcm newborn... Tak tau laa kalau dah lasak nnt akan berparut pula... Untuk mommy pula, of course beri tenaga, cantikkan kulit & beri sumber protein secukupnya untuk bayi di dalam kandungan..." 

Kehebatan Protein, Kurniaan Alam
Dikuasakan oleh yang terbaik dari alam, NUTRILITE All Plant Protein Powder dirumus dengan Rumusan Adunan NUTRILITE yang eksklusif iaitu kombinasi unik soya, protein dan kacang pis.
Sumber semula jadi
Tanpa laktosa
Mesra vegetarian
Tanpa kolesterol
Rendah lemak
Menyokong jantung dan keimunan anda





  592400 ~ RP: RM 50.00

Darah adalah penting untuk kehidupan. Zat besi adalah komponen hemoglobin, yang mengangkut oksigen daripada paru-paru ke dalam tisu dan karbon dioksida dalam tisu kembali ke paru-paru. Setiap orang memerlukan zat besi kerana ia adalah faktor penting dalam pembentukan sel darah merah dan asid folik adalah perlu untuk pertumbuhan biasa dan mengekalkan sel-sel. Suplemen NUTRILITE Iron Folic menawarkan zat besi dan asid folik yang anda perlukan atau yang mungkin hilang daripada diet anda.

Faedah


Dua nutrien dalam satu yang    menyenangkan memberi fungsi pembentukan hemoglobin yang bagus. Zat besi membantu dalam pembentukan sel darah merah dan pencegahan anemia zat besi manakala asid folik adalah perlu untuk pembentukan dan pematangan sel darah merah dan putih dalam tulang sum-sum.
          
Pekatan Bayam eksklusif mengandungi sebatian tumbuhan fitonutrien untuk faedah pemakanan tambahan.
Dengan mengambil maksimum 2 biji tablet setiap hari akan memberikan jumlah zat besi dan asid folik yang mencukupi yang tubuh perlukan setiap hari.

Apakah yang akan berlaku jika saya mengambil terlalu
banyak zat besi?

Ketoksikan zat besi boleh berlaku, dan membawa maut dalam dos 3-10g kepada kanak-kanak. Dos suplemen zat besi yang besar boleh mengganggu saluran pencernaan, dan menyebabkan cirit-birit atau sembelit. Zat besi berlebihan disimpan dalam hati, pankreas dan jantung serta akhirnya, akan merosakkan organ-organ ini. Dos zat besi yang berlebihan boleh merengsakan mukosa yang menyebabkan ulser dan pendarahan,
dan kegagalan buah pinggang.

Adakah terdapat sebarang had kepada jumlah asid folik yang
boleh dimakan?
Ya. Untuk orang biasa yang sihat, had tersebut tidak seharusnya melebihi 1mg setiap hari daripada semua sumber. Asid folik boleh diperolehi daripada makanan termasuk sayuran berdaun hijau, legum, buah sitrus dan produk bijian yang diperkaya.


  • Satu tablet bersalut NUTRILOCK membekalkan 10 mg ferus fumarat dan ferus glukonat, dua bentuk zat besi yang bertoleransi dengan bagus dan mudah diserap; serta 0.133 mg folat.
  • Zat besi membantu pembentukan sel darah merah dan mencegah anemia zat besi.
  • Asid folik membantu mencegah kecacatan tiub saraf dalam janin.
  • Disyorkan untuk mereka yang menghadapi anemia zat besi dan amat penting untuk wanita yang merancang untuk hamil dan sepanjang 12 minggu pertama kehamilan.
  • Penyerapan zat besi dirangsang oleh supplemen dengan Vitamin C.
  • Pengambilan kopi atau teh akan menghalang penyeapan zat besi.
  • Penggunaan yang Disyorkan : Ambil 1-2 tablet dengan sajian. Maksimum 2 tablet setiap hari.

425100 ~ RP: RM 56.00
Fungsi calsium magnesium Nutrilite
  • Pembentukkan tulang dan gigi yang kuat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  • Membantu mengurangkan kebas-kebas kaki dan tangan
  • Menolong mengurangkan simpton2 senggugut seperti perut kembung, kekejangan, rentesi air, mudah meradang dan kemurungan 
  • membantu mengekalkan tahap tenaga yang mencukupi

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
 
Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium.  Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
 
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.
 
Magnesium memainkan peranan penting dalam prosesan tenaga dalam sel. Ia juga mempenggaruhi tahap tenaga keseluruhan kita. Apabila magnesium tidak mencukupi, pengeluaran tenaga dalam terhad dan akan menyebabkan keletihan dan kelemahan.Magnesium adalah penting untuk mengekalkan tahap tenaga yang mencukupi.

Magnesium juga penting untuk mengawal paras kalium dan untuk fungsi kelenjar adrenal;kedua-duanya adalah penting untuk mengekalkan tenaga yang tinggi. Banyak kajian telah menunjukkan bahawa supplement magnesium meningkatkan prestasi dan ketahanan pelarijarak jauh, pemain ski merentas desa, penunggang basikal dan perenang.

Magnesium dan kalsium bekerjasama untuk mengawal tindakan otot; ketidakseimbangansama ada akan mencetuskan ketegangan dan kekejangan. Magnesium melegakan otot.Sekiranya magnesium tidak mencukupi otot akan tegang, menyebabkan kekejangan. Ini bolehberlaku apabila anda mempunyai terlalu banyak kalsium dan magnesium yang terlalu sedikit.Perkara yang sama boleh pada berlaku jantung, yang merupakan otot. Jantung boleh menjadikejang dan tidak boleh relax, ia seolah-olah "membeku" dan tidak boleh berfungsi dengan normal. Mengambil magnesium serta-merta akan membolehkan jantung untuk berfungsi normal.
.
Kajian menunjukkan bahawa magnesium juga mempunyai kesan yang sangat positif untukmengekalkan tahap tekanan darah yang sihat. 
Oleh yang demikian, bila tubuh kita mendapat cukup kalsium dan magnesium mengikut keperluan , kita akan mudah bangun dari tidur walaupun tidak dapat tidur selama 6 jam mengikut keperluan, badan mudah rasa segar dan kelancaran pengaliran darah dalam tubuh buat kita lebih bertenaga.

  • Dibuat daripada bentuk-bentuk semula jadi kalsium karbonat dan magnesium oksida
  • 3 Tablet sehari memberi 600 mg kalsium dan 400 mg magnesium, serta Pekatan Alfalfa NUTRILITE yang eksklusif.
  • Kalsium adalah komponen utama tulang dan gigi.
  • Magnesium penting untuk sel yang sihat, pengeluaran protein dan fungsi tubuh badan yang normal.
  • Kekurangan magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan kalsium.
  • Orang daripada semua peringkat umur perlu mengganti kalsium yang secara berterusan dikumuh terutama kanak-kanak, remaja, wanita hamil dan yang menyusukan bayi.
  • Keperluan tubuh terhadap kalsium tidak berkurangan dengan umur dan pada usia lanjut mungkin agak sukar untuk menggantikan kalsium tulang.
  • Jaminan pemakanan yang baik ialah untuk mempastikan diet harian ditambah dengan kalsium.
  • Penggunaan yang Disyorkan : Satu tablet harus diambil tiga kali setiap hari.
  • 180 tablet.



  103208 P~ RP: RM 151.00

Masyarakat hari ini telah mula sedar akan kepentingan Salmon Omega Complex. Produk makanan di pasaran juga sudah banya yg berasaskan zat ini. Kebayakan produk-produk makanan ini mampu dibeli dan amat mudah ditemui pengguna. Namun adakah anda tahu bahawa masih banyak khasiat Omega3 yg kurang anda sedari ! Teruskan membaca dan anda akan mendapati zat ini amat baik untuk kesihatan anda!
EPA & DHA

Salmon Omega Complex Nutrilite
 terdiri daripada asid lemak EPA (Eicosa pentaenoic acid) dan DHA (Docosa hexaenoic acid) .Kedua-dua bahan ini amat baik untuk kesihatan dan amat di perlukan oleh tubuh.Kajian yg dijalankan oleh pakar pemakanan menunjukkan ikan yang terdapat di sekitar Lautan Artik seperti tenggiri biru,ikan kod,salmon mengandungi kadar EPA dan DHA yg tinggi .
omega 3 asid lemak untuk tubuh
Tahukah anda akan kebaikan bahan-bahan ini?
EPA MENCEGAH
  1. -KANSER
  2. -PEMBEKUAN DARAH
  3. -PEMBEKUAN LEMAK DALAM DARAH.
  4. -KADAR KOLESTEROL BERLEBIHAN
  5. -PENYAKIT JANTUNG
  6. -TEKANAN PERASAAN
  7. -TEKANAN DARAH TINGGI
TUGAS DHA
  1. -MENCEGAH ASMA
  2. MENCEGAH RADANG SENDI
  3. -MENINGKATKAN DAYA SEKS
  4. -MENGELAKAN KANSER PAYUDARA,USUS,PANKREAS,DAN PROSTAT
  5. -MENCEGAH PENYAKIT KULIT
  6. -MENGELAKKAN MIGRAIN ,RASA KEBAS DI ANGGOTA BADAN SERTA KESEJUKKAN PADA KAKI DAN TANGAN.
Sumber Salmon Omega Complex Nutrilite
  1. -Telur
  2. -Ikan salmon
  3. -Ikan Tuna
  4. -Ikan sardin
  5. -Ikan bilis
  6. -Ikan makarel
Bagusnya Salmon Omega Complex Nutrilite
  1. -Minyak Salmon Omega  kaya dengan lignan yg betindak untuk mengelakkan barah.
  2. -Kaya dgn serat pemakanan untuk menyahtoksin,merangsangkan paras gula dalam darah ,menurunkan kolesterol.
  3. -kaya dengan asid amino,vitamin dan zat galian terutamanya vitamin E yg melindungi jantung.
  4. -Omega 3 juga kaya dengan vitamin B17 yang mampu mencegah jangkitan barah.
  5. -Baik untuk orang dewasa yang mengalami masaalah bekaitan tulang.
  6. -Omega3 mengurangkan pengeluaran bahan kimia yang menyebabkan keradangan sendi.
  7. -Omega 3 boleh mengurangkan kerosakan rawan (lutut)
  8. -Membantu dalam mengurangkan serangan jantung dan baik untuk perkembangan otak.
  • Satu gel lembut memberi 300mg asid lemak penting omega-3 (180 mg EPA, 120 mg DHA), serta vitamin E (30 IU d-alpha Tocopherol).
  • Diektrak daripada ikan salmon yang ditangkap dari laut dalam lagi sejuk.
  • Setiap gel lembut dibuat daripada gelatin yang disahkan ‘Halal’.
Tidak disyorkan untuk individu yang mengambil anticoagulants atau mengalami gangguan pendarahan yang dijangka diketahui. Dos yang tinggi boleh menyebabkan masa pendarahan yang meningkat.

No comments:

Post a Comment