Wednesday 9 April 2014

NDT memang besttt

Orientasi Pengedar Baru (NDT)

Sebagai pemilik perniagaan Amway yang baru, sudah tentu banyak perkara yang perlu diketahui dan dipelajari. Selok belok perniagaan ini mesti difahami sebelum kita boleh berjaya menangani cabaran yang akan timbul.
Apabila telah menetapkan sasaran untuk berjaya, perkara pertama yang perlu dilakukan adalah menyertai kursus-kursus yang ditawarkan bagi memenuh ilmu di dada. Jika anda orang baru, anda mungkin tidak mempunyai skill yang diperlukan untuk berjaya. Maka jangan dirisaukan sangat. Disini latihan dan kursus memainkan peranannya.
Ramai yang kata buang duit untuk menyertai kursus latihan seperti ini. Tetapi kursus latihan ini lah pelaburan anda terhadap diri anda sendiri. Ia pelaburan terbaik yang akan memajukan diri anda. Terdapat skil yang perlu anda pelajari seperti skil kepimpinan, skil komunikasi dan skil mengurus organisasi. Skil-skil tersebut bunyinya seperti agak besar tetapi ia boleh dipelajari dengan mudah.
Pada masa depan, anda mungkin mempunyai ‘rakan niaga’ dalam kumpulan anda sendiri. Jangan biarkan mereka sendirian. Sebaliknya, anda perlu memberi motivasi untuk mereka mencapai impiannya. Ini adalah antara skli yang perlu di pelajari.
Saya mendaftar kursus “New Distributors Training’ (NDT) yang dianjurkan oleh kumpulan SAC dengan bayaran RM150. Bagi saya, ia adalah murah memandangkan kursus berlangsung setiap Ahad petang selama 8 minggu berturut-turut. Selama 8 minggu itu, peserta diberikan buku-buku, bahan bercetak, kerja rumah, CD untuk didengar setiap minggu. Berbaloi sangat dengan harganya RM150 sahaja. Tambah lagi ilmu yang diajar sangat berguna!
Banyak perkara yang dipelajari tentang pembangunan diri. Saya lihat rakan-rakan yang tidak biasa bercakap di pentas, tiba-tiba boleh berceloteh hingga terpaksa di tahan oleh MC. Begitu berguna sekali kursus ini.
Alhamdulillah, saya dapat menamatkannya walau pun saya agak sibuk. Tambah manis, saya mendapat 2 anugerah sewaktu kursus tersebut. Anugerah “Best Group” dan “Best Vision Chart”.
Berikut adalah beberapa gambar yang sempat saya rakamkan.
1372592_10151905312570734_1680217114_o
Gambar kiri adalah keadaan sewaktu kursus. Oleh kerana kursus diadakan dalam bahasa Mandarin, kami terpaksa menggunakan khidmat penterjemah yang disediakan percuma oleh kumpulan SAC. Baik sunggoh layanan mereka!
Gambar bawah ini adalah gambar keseluruhan peserta sewaktu tamat kursus. Diamond Tuan Haji Abdul Jalil dan isteri pun turut sama sewaktu tamat kursus,
1385104_10151939153744765_1799060964_n

No comments:

Post a Comment