Thursday 19 September 2013

Pendapatan Tambahan yang tidak memerlukan modal dan menyimpan modal..




Hari punya entry nk kongsi kenapa saya sangat bahagia bersama Amway biz. 

Asalnya join member Amway nk dapatkan protein dengan harga diskaun sehingga 25%. Alhamdulillah kita selalu dengar org ckp bahawa setiap anak yg lahir itu membawa rezeki. Saya sgt percaya tu semua kerana kita memang rezeki dari Allah. Dari sini la segalanya bermula. 

Apabila sy dah sgt suka menggunakan produk Amway saya jd sangat suka dan berkongsi kebaikannya dengan adik beradik dan rakan-rakan yg lain. Apabila sy berkongsi, secara tidak langsung saya dah menjana pendapatan tambahan dari Amway. Its amzing kan?? Saya hanya berkongsi jer dah boleh dapat income. 

Klu tidak kerana protein saya mungkin tkkan terlibat dengan biz MLM ni. Sebabnya dari zaman belajar saya memang takut bile org cerita pasal MLM. Pernah la kengkawan ajak, tp saya nekad untuk tutup hati dan pemikiran saya untuk menerima MLM. 

Kenapa dulu saya benci MLM ? 
Org ckp MLM ni menipu, ramai dah org yg tertipu. So saya tknk jd mangsa la...in fact sekarang, bile saya dah terbuka hati nk tgk apa itu sebenarnya MLM..saya google n tambahkan bahan bacaan, ye ke semua MLM menipu? Sebabnya sejak saya masuk Amway, dan Amway pon memang MLM. (MLM pertama yg listed di Bursa malaysaia) sy tk pernah rasa kena tipu. So kenapa org ckp penipu???? 

Sebenarnya MLM adalah satu sistem pemasaran dari mulut ke mulut, MLM tk salah, org2 yg dalam MLM tu yg kekadang salah apabila tamak mengusai diri mereka. Dari situ dia dah bagi persepsi yg buruk kepada sistem MLM. Sedangkan MLM dah banyak membantu org yg ingin mencapai impian, contohnya saya sendiri, Amway bantu saya untuk untuk bina biz dan tk lama lg Amway akan bantu saya untuk menjadi ibu kepada anak2 saya secara full time. Best kan. 

Nasihat saya kepada kengkawan jgn tolak peluang sekiranya sesuatu yg baik datang kepada anda. 

Dah meleret-leret entry saya ni tapi masih belum sempat untuk ceritakan bgaimana saya boleh dapat income dengan hanya menggunakan untuk diri sendiri. 

No comments:

Post a Comment