Sunday 27 October 2013

kebaikan supplement calsium-magnesium

  • semua orang tahu betapa pentingnya fungsi kalsium untuk badan kita.. dalam fikiran korang mesti, calcium adalah untuk buat gigi kuat, tulang susah nak reput.. 

  • sebenarnya ada banyak lagi kepentingan calcium yang tak semua orang tau.. aku malas nak taip satu2.. kalau nak tau lebih lanjut, sila tekan di sini.. 

  • calcium yang digabungkan dengan vitamin D and magnesium akan memberi better absorption.. banyak kelebihan lain yang aku malas nak taip, baca sendiri di sini pulak..

  • aku pernah beli supplement cal-mag(calcium-magnesium) yang digabungkan dengan zinc and cooper tapi kesan penyerapan berbeza kalau dibandingkan cal-mag yang digabungkan dengan vitamin D.. yang gabung dengan vitamin D lagi hebat kesannya..

  • ~aku makan  yang ni sekarang~

  425100 PV: 12.00 BV: 45.00 DP: RM 45.00 RP: RM 56.00


  • kesan supplement cal-mag kepada badan aku ialah senang untuk tido.. tido pun lena.. badan rasa relax.. 
  • Banyak kebaikannyer, menghilangkan migran, sebb urat-urat kepala kita stress akibat dpd banyak tekanan..

  • aku tak minum susu selama aku mengandung.. tak tau nape, aku mual bila tengok susu.. kalau air milo kotak aku suka pulak.. zaman tak mengandung aku tak layan sangat air milo..

  • jadi untuk make sure badan aku cukup calcium, aku ambil supplement.. aku lebih percaya kepada pil calcium dari pengambilan calcium from food.. sebab bagi aku, calcium mungkin akan hilang semasa proses penyediaan makanan.. 

  • one more thing, badan boleh serap 500mcg of calcium je dalam satu masa.. pengambilan caffeine akan 'merosakkan' calcium.. jadi kalau ambik calcium, korang adalah dilarang melayan minuman caffeine.. sia2 je..

  • jadi untuk mereka2 yang susah nak tido, kaki selalu cramp masa tido, aku sarankan try makan supplement ni.. semoga ia menolong korang sebagaimana ia menolong aku..

Ingin mencuba,, sila hubungi 016 715 8422.. whatsapp JEE.. OK BYEE.. 
ASSALAMUALAIKUM..


No comments:

Post a Comment