Wednesday 9 April 2014

Perkongsian blog As i See

Peluang Kerjaya Dengan Perniagaan Amway

amwayPagi ini seorang rakan melawat saya. Sewaktu bersembang, beliau bercerita tentang anak lelakinya yang telah berumur 25 tahun tetapi tidak berbuat apa-apa untuk masa depannya. Sebagai seorang ayah, dia kelihatan tersangat risau.
Saya pasti masalah ini dihadapi oleh ramai orang. Apa yang saya perhatikan, ramai anggota masyarakat terlalu taksub bahawa seorang anak perlu mencari pekerjaan tetap yang mereka definasikan sebagai makan gaji dengan orang atau organisasi. Lebih mantap organisasi, lebih banggalah si bapa.
Telah dinyatakan dalam agama bahawa 9 dari 10 punca rezeki datangnya dari perniagaan. Dengan demikian anak-anak perlu di buka minda mereka tentang perniagaan seluas-luasnya.
Menuntut ilmu adalah wajib dalam perniagaan. Seharusnya juga anak-anak ini di ajar ilmu perniagaan. Saya sendiri meninggalkan kerusi empuk bergaji 5 angka sebulan hanya kerana minat yang mendalam dan ingin menceburi dunia perniagaan.
Secara umumnya segala urusan perniagaan bermula dengan mempromosi dan menjual produk. Ilmu menjual ada secara semulajadi dalam setiap individu cumanya ia perlu diasah mengikut kesesuaian agar ia lebih mantap.
Satu cabang mudah untuk mempelajari ilmu perniagaan adalah melalui Jualan Langsung. Ia adalah tempat paling sesuai kerana segala-gala perkara berkaitan produk, latihan, sokongan dan ganjaran telah siap tersedia.
GBL_SAB_SUPPORT_IMG_4Perniagaan seperti Amway meningkat nilainya mengikut masa, bergantung kepada usaha dan komitmen yang seseorang itu berikan. Menariknya, syarikat membenarkan anda memiliki perniagaan tersebut dengan cara menyediakan ganjaran yang luarbiasa sehingga ke peringkat yang ia boleh diwariskan kepada keluarga.
Ini bermakna pemilikan keuntungan perniagaan tersebut adalah hak anda dan berterusan sehingga anda tiada lagi. Sebab itu, apabila memilih syarikat jualan langsung, anda perlu berhati-hati agar ia berbaloi dan tidak sia-sia kemudian hari.
Selain itu, kosnya murah (RM90) untuk memulakannya dan risikonya adalah rendah kerana anda tidak perlu mempunyai stok yang perlu disimpan. Kedai Amway terdapat di serata negeri dari Alor Setar hingga ke Sabah yang membolehkan stok di dapati dengan mudah.
Ganjaran kewangan pula berperingkat-peringkat mengikut prestasi anda. Terdapat lebih 10 cara untuk anda mendapat keuntungan. Segalanya terdapat dalam pelan pemasaran nya yang mudah dan tidak ‘menekan’ anda.
Jika anda ingin meluaskan perniagaan ini ke peringkat antarabangsa juga tiada halangan, Amway terdapat di lebih 80 negara di dunia. Anda hanya perlu buka cawangan baru di negara tersebut dengan menaja rakyat negara tersebut.
Perniagaan ini juga adalah trend semasa dalam perniagaan. Seramai tiga puluh juta orang di seluruh dunia terbabit dalam jualan langsung, sebuah industri yang bernilai $82 bilion. Apabila orang menjadi lebih sibuk, mereka mencari cara untuk menjimatkan masa melakukan tugas rutin, seperti membeli-belah untuk keperluan setiap hari.
Jualan langsung memenuhi keperluan ini dengan baik, kerana produk Amway boleh dihantar ke pintu mereka. Selain itu, Amway adalah satu daripada syarikat jualan langsung yang terbesar di dunia dan mempunyai sejarah kejayaan selama lebih 54 tahun.
Kepelabagaian produk yang terdapat dalam Amway juga boleh membantu anda mencari ramai jenis pelanggan. Terdapat makanan nutrisi  untuk mereka yang mementingkan kesihatan, terdapat produk kecantikan untuk wanita, alat-alat penjagaan rumah dari bahan pencuci hingga ke alat teknologi tinggi seperi penulin air dan penulin udara. Pelbagai jenis makanan sehingga untuk kegunaan jamuan Hari Raya juga ada disediakan.
Peluang kejayaan adalah sama rata. Tidak kira samada anda ada sijil atau ijazah atau setakat sekolah rendah, tua atau muda, peluang untuk berjaya adalah sama rata bergantung kepada usaha dan komitment yang diberikan.
Untuk berjaya, anda perlu menjadi contoh pengguna yang baik dan sentiasa mahu maju dengan menghadiri setiap mesyuarat atau latihan kepimpinan yang disediakan agar anda mempunyai ilmu dalam perniagaan ini.
Rakan-rakan peniaga yang lain sentiasa boleh membantu anda.
Bagi mereka yang ingin mempelajari lebih tentang Amway dan bagaimana kerjaya dengan Amway berfungsi, anda boleh whatsapp  di 010 715 8422

No comments:

Post a Comment